søndag 11. mars 2012

Votter til en kollega/Mittens to a colleague

Votteproduksjonen fortsetter. Jeg er glad jeg kjøpte med meg masse Heilo når jeg var i Trøndelag på juleferie for det er vanskelig å få tak i det garnet her på Østlandet. Disse vottene endte opp hos en kollega - og enda skal hun ha ett par til. Moro at de har blitt så populære og jeg har heldigvis mere garn igjen så flere par blir det etter hvert. Oppskriften på disse finnes også i en av bøkene til Thuve-Stua.

Production of mittens continues. I'm happy I bought a lot of Heilo yarn when I was in Trøndelag for Christmas holiday because it's difficult to get this type here. These mittens was sold to a colleague of mine - and she needs another pair. It's fun that the mittens is so popular and I have more yarn left so I'm going to continue to knit more. The pattern for these mittens is from one of the books from Thuve-Stua.


2 kommentarer:

  1. Hei. Husker du hvilken bok disse er i? Har sett i Votteboken 1-4, men finner de ikke der.

    SvarSlett
    Svar
    1. De heter Rørosvotter og er i boka Norske votter av Lillil Thuve. Mulig den ikke er i salg lengre.

      Slett